18/11/11

Ράλλι: Αφιέρωμα στα τέρατα του Group B


''WRC is for Boys.. Group B was for Men''. 
- Juha Kankkunen - 4 time world rally Champion. 

Το 1982 οι αυτοβιομηχανίες ζήτησαν από την ομοσπονδία αγώνων να κάνει τα στραβά μάτια ώστε να δείξουν τι μπορούν να κάνουν με τα αυτοκίνητά τους και τα κατάφεραν. Η ονομασία “Group B” δεν είναι τίποτα παραπάνω λοιπόν, από ένα σετ κανονισμών που πρωτοθεσπίστηκαν το 1982 και άλλαξαν για τα καλά το μέλλον των ράλι.

Όσοι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν έχουν ακούσει τον ήχο ή δει τα περάσματα, με ταχύτητες άνω των 150 χιλιομέτρων, πέντε πόντους κοντά στους θεατές να κατέβουν αμέσως παρακάτω, να δουν τα βίντεο και μετά να επιστρέψουν αν ακόμα μπορούν...


Οι περιορισμοί του βάρους του οχήματος ήταν αστείοι και ο περιορισμός ιπποδύναμης το «μήκος» των χεριών του οδηγού. Αυτό σήμαινε πως εξωτικά υλικά της εποχής, όπως ανθρακονήματα, κέβλαρ και αλουμίνιο, έκαναν την εμφάνισή τους και οι τεράστιες πιέσεις στις τουρμπίνες των αυτοκινήτων τα εφοδίαζαν με ιπποδυνάμεις πολλές φορές και άνω των 500 αλόγων. Για να καταλάβετε τι μπορεί να σημαίνει αυτό, απλά να αναφέρουμε δύο πράγματα.

Το πρώτο είναι πως τα αυτοκίνητα του Group B, οι Lancia Delta S4 για παράδειγμα, έφταναν τα 100 χιλιόμετρα από στάση σε 2.4 δευτερόλεπτα...στη λάσπη. Το δεύτερο και πιο συγκλονιστικό είναι, ότι όταν ο Henri Toivonen οδήγησε το 1986 μια παρόμοια S4 σε ένα διαφημιστικό event στην πορτογαλική πίστα Formula 1 του Estoril, πέρασε σε επιτάχυνση το αυτοκίνητο F1 του Nigel Mansel και ο χρόνος που χρειάστηκε για να ολοκληρώσει το γύρο θα τον έφερνε στην έκτη θέση του grid του κανονικού αγώνα!!

 Μέρα με τη μέρα, οι αγώνες του πρωταθλήματος ράλι γίνονταν όλο και πιο δημοφιλείς, ο κόσμος στις ειδικές διαδρομές γέμιζε ακόμα και ολόκληρα κομμάτια δρόμου και έφευγε από τη μέση δευτερόλεπτα πριν περάσει το σχεδόν ανεξέλεγκτο μηχανοκίνητο τέρας. Οι οδηγοί από τη άλλη μεριά προσπαθούσαν να τερματίσουν σώοι και με το αυτοκίνητο σε ένα κομμάτι.

Για τις ιπποδυνάμεις των αυτοκινήτων λεγόταν το εξής απίθανο. Καθορίζονταν λέει, από το είδος του δρόμου, μιας και αν οι οδηγοί έκαναν καλά την δουλεία τους, τα ελαστικά, οι αναρτήσεις και προφανώς ο κινητήρας θα ανταποκρίνονταν επαρκώς...
O Αri Vatanen είχε πει σε μια συνέντευξη τύπου πως το αυτοκίνητό του «σπίνιαρε» από την στιγμή που έφυγε από την εκκίνηση μέχρι και την στιγμή που τερμάτισε την συγκεκριμένη χωμάτινη ειδική διαδρομή. Τα αυτοκίνητα λοιπόν αυτά δεν γίνονταν πιο δυνατά και ούτε θα ξαναγίνουν.

Ένα μεγάλο ατύχημα στον αγώνα της Κορσικής, που έφερε το θάνατο στον Henri Toivonen και στο συνοδηγό του, ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Μια αρκετά αιματοβαμμένη τετραετία με πολλούς φιλάθλους να έχουν παρασυρθεί και αρκετά πληρώματα νεκρά, παράλυτα και σοβαρά τραυματισμένα έφτανε στο τέλος της. Στο κλείσιμο του 1986, το group B έδωσε τη θέση του στο group A και σιγά σιγά το 1997, στο WRC που όλοι ξέρουμε σήμερα. Πολλοί είναι ακόμα και σήμερα υπέρμαχοι των αυτοκινήτων group B και προσπαθούν με νύχια και με δόντια να τα επαναφέρουν στους αγώνες, (βλ. Rallycross) μα η ασφάλεια οδηγών και θεατών είναι η πρώτη προτεραιότητα και οι κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο ξενερ...σκληροί.






      

Αναδημοσίευση Άρθρου απο: www.menslounge.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...